Mida teha sotsiaalmeedias negatiivsete kommentaaridega?
On paratamatu, et mingil ajahetkel kirjutab teile keegi teie asutuse sotsiaalmeedia lehtedele või postitustele negatiivseid kommentaare. Olgu tegemist lihtsa lahkarvamuse või täiemahulise rünnakuga, on oluline teada, kuidas olukorda konstruktiivselt ja positiivselt käsitleda.
Esimene samm on jääda rahulikuks. Võib olla raske mitte võtta negatiivseid kommentaare isiklikult, kuid on oluline meeles pidada, et ekraani taga isik ei püüa tõenäoliselt teile tahtlikult haiget teha. Kui vastate vihaselt, muudate olukorda veelgi hullemaks.
Selle asemel proovige kommentaaris näha võimalust õppimiseks ja arenemiseks. Mida oleksite saanud negatiivse tagasiside vältimiseks teisiti teha? Kuidas saate parendada oma strateegiat tulevikus? Kasutage tagasisidet, et muuta oma kohalolek sotsiaalmeedias tugevamaks, mitte nõrgemaks.
Lõpuks ärge kustutage negatiivseid kommentaare. See jätab teile ainult mulje, nagu prooviksite midagi varjata. Vajadusel võite kommenteerinud inimesele privaatselt vastata, kuid tunnistada avalikult, et tema öeldu oli tõene või, et jätkate selle inimesega vestlust privaatselt. Tänage neid tagasiside eest ja andke neile teada, et töötate täiustuste kallal.
Võimalusel ärge oodake vastamisega ning reageerige olukorrale kiirelt. Võimalik, et negatiivne tagasiside oli lihtsalt arusaamatus ja saate selle sõbraliku vastusega selgeks teha. Kui olete kindel, et kuskil tehti viga, proovige probleem võimalikult kiirelt parandada.
Muidugi leidub alati neid, kes tahavad lihtsalt tüli üles keerutada. Sellistel juhtudel on parem kommentaare ignoreerida ja edasi liikuda. Ärge andke neile rahulolu sellega, et reageerite nende kommentaaridele. Juhul kui nad siiski jäävad pidevalt kommenteerimist, siis on mõnedes sotsiaalmeedias võrgustikes võimalik selliseid inimesi blokeerida või sotsiaalmeedia võrgustikule raporteerida. Mõnikord juhtub, et sellised kommentaarid tulevad üldse bot’idelt ning siis peaks neid kindlasti raporteerima.
Üldiselt pidage meeles, et negatiivsed kommentaarid ei defineeri teie asutust ega ka teie kaubamärki. Kui kasutate neid õppimis- ja arenemisvõimalusena, siis on teie asutus tulevikus lõpuks tugevam. Neid samme järgides saate negatiivse olukorra positiivseks muuta. Pidage meeles, et sotsiaalmeedia on võimas tööriist – kasutage seda targalt!