Sotsiaalmeedia halb mõju ärile: 7 riski, millega tuleb arvestada
Sotsiaalmeedia on tänapäeva ärimaailmas võimas tööriist, mis võimaldab ettevõtetel jõuda laia publikuni ning suhelda klientidega otse ja kiirelt. Kuigi sotsiaalmeedia pakub palju võimalusi, tuleb ettevõtetel olla äärmiselt ettevaatlikud, kuna vale lähenemine võib kaasa tuua mitmeid kahjulikke tagajärgi. Alljärgnevalt on välja toodud 7 viisi, kuidas sotsiaalmeedia võib teie ettevõttele kahjulik olla, kui te ei ole ettevaatlik.
1. Negatiivne avalik arvamus
Ebaviisakas või ebasobiv suhtlus sotsiaalmeedias võib tekitada pahameelt ning halvendada teie ettevõtte mainet. Üks negatiivne postitus võib muutuda viiruslikuks ning mõjutada sadade või tuhandete potentsiaalsete klientide arvamust.
2. Vale sihtrühm
Valele sihtrühmale suunatud sisu võib soovitud tulemust mitte saavutada ning raisata ressursse. Selge sihtrühma määratlemine on oluline.
3. Turvalisuse ohud
Ettevõtte konfidentsiaalne teave võib sattuda valedesse kätesse, kui töötajad jagavad liiga palju andmeid sotsiaalmeedias või klõpsivad petturite linkidele. See võib viia lekkeideni, rünnakuteni ja isegi kontode vargusteni.
4. Ressursi raiskamine
Liigne aja kulutamine sotsiaalmeedias võib vähendada töötajate produktiivsust ja keskendumist olulistele ülesannetele.
5. Halb klientide kogemus
Aeglased reageeringud või halb suhtlus klientidega võivad viia nende rahulolematuseni ja lojaalsuse kadumiseni.
6. Õiguslikud probleemid
Teadmatu või hooletu sotsiaalmeedia kasutamine võib viia autoriõiguse rikkumise, laimu või muude õiguslike probleemideni.
7. Kriisi halb käsitlus
Kriisi olukorras võivad inimesed sotsiaalmeedias kiiresti levitada informatsiooni ja arvamusi. Kui ettevõte ei reageeri õigeaegselt ja asjakohaselt, võib see olukorda veelgi halvendada.
Sotsiaalmeedia võib olla võimas vahend ettevõtte kasvuks, kuid selle kasutamisega kaasnevad ka olulised ohud. Et minimeerida nende riskide mõju, peavad ettevõtted olema teadlikud ja ettevaatlikud oma sotsiaalmeedia tegevustes ning järgima parimaid tavasid. Ennetamine on alati parem kui tagajärgedega tegelemine, seega tuleks hoolikalt kaaluda, kuidas sotsiaalmeediat oma ettevõttes kasutada.